// درمان و جراحی بواسیر شدید با لیزر

مقعد و نشیمنگاه با لیزر شفا توسط پزشکان متخصص و جراح عمومی و بیماری های مقعد

کلینیک درمان بیماری های

مزایای درمان بواسیر با لیزر چیست چگونه صورت می پذیرد ؟

درمان بواسیر و یا هموروئید با استفاده از لیزر درد و خونریزی كمتری نسبت به جراحی معمولی داشته و در مدت زمان كوتاه تری بهبود می‌یابد. متاسفانه امروزه بعضا تبلیغات منفی ای راجب این نوع درمان صورت می پذیرد که هیچ گونه صحتی نیز ندارد.

جهت در مان بواسیر بطور کلی  لیزرها برای درمان هموروئید به دو نوع كم توان و پرتوان تقسیم می‌شوند.
 لیزرهای كم توان در بهبود زخم، كاهش ورم و كاهش اسپاسم عضلانی كارآیی بسیار بالایی دارند. علاوه بر این این لیزرهای کم توان در بهبود درد بسیار موثر بوده و در مطب بدون خونریزی و بدون نیاز به بیهوشی قابل انجام است.
 . استفاده از لیزرها برای درمان هموروئید با درد و خونریزی كمتری نسبت به جراحی معمولی همراه است.
 مزیت اصلی استفاده از لیزر پرتوان را باید كاهش درد و خونریزی و ترمیم سریعتر زخم خواند و گفت: بهبود درمان هموروئید با لیزر نسبت به جراحی معمولی در مدت زمان كمتری ایجاد می‌شود.
لذا در رابطه با عوارض درمان با لیزرباید  گفت: عوارض درمان هموروئید بستگی به انواع تكنیك‌های مورد استفاده دارد كه در لیزرهای كم توان بدون عارضه است ولی در استفاده از لیزرهای پرتوان كه برای ازبین بردن توده هموروئید در زیرمخاط و سوزاندن آن بكار می رود در صورت انتخاب نامناسب با قدرت زیاد ، این احتمال وجود دارد که باعث سوزاندن بافت شود ولی در دستگاه های پیشرفته این احتمال بسیار کم است.
 در آخر باید بعرض برسانم : در تكنیك استفاده از لیزرهای با فیبر نوری و استفاده از فیبر لیزر  شیرین کیج و رادیال عوارض بسیار کم اتفاق می افتد و در کمتراز 5 در صد دیده شده است