مقعد و نشیمنگاه با لیزر شفا توسط پزشکان متخصص و جراح عمومی و بیماری های مقعد

tashilat

لیزر بواسیر

همه چیز در مورد جراحی لیزر هموروئید یا بواسیر

روش لیزر هموروئید (LHP) یک روش لیزر جدید برای درمان سرپایی هموروئید است، لیزر هموروئید یا برداشتن هموروئید توسط لیزر نیز یکی از راحت ترین و موثرترین روش های درمانی هموروئید یا بواسیر می باشد، اما مانند هر روش دیگری، مزایا و معایبی دارد.

هدف این مطالعه مقایسه روش لیزر هموروئید با روش جراحی باز برای درمان سرپایی هموروئید می باشد

یک آزمایش مقایسه ای بین روش لیزر هموروئید یا هموروئیدکتومی (جراحی باز) انجام شد. این مطالعه در بیمارستان آولاکا در کوزو انجام شد. بیماران مبتلا به هموروئید درجه III یا درجه IV بودند. 20 بیمار تحت درمان با لیزر هموروئیدوپلاستی و 20 بیمار با جراحی باز هموروئیدکتومی انجام شد. زمان عمل و درد پس از عمل با مقیاس آنالوگ بصری مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج بررسی:

تعداد کل 40 بیمار (23 مرد و 17 زن با میانگین سنی 46 سال) مورد قضاوت قرار گرفتند. اختلاف معنی داری در زمان عمل و درد زودهنگام پس از عمل بین لیزر هموروئیدوپلاستی و عمل جراحی باز مشاهده شد.

بین دو گروه نسبت به دوره اولیه پس از عمل تفاوت معنیداری وجود داشت. که نتیجه به نفع جراحی لیزر ختم شد.

در یک بررسی دیگر در یک مطالعه 750 بیمار تحت درمان با لیزر هموروئید قرار گرفتند، نتایج 98٪ موفقیت آمیز گزارش شده است. رضایت بیماران 99٪ بود.  این یک روش سرپایی است که عمدتا برای هموروئید درجه اول، دوم و سوم است.

نتیجه:

روش لیزر هموروئیدوپلاستی موثرتر از روش هموروئیدکتومی جراحی باز بود. درد پس از عمل و طول مدت تنها دو شاخص برای این تفاوت بین روش های موجود بود.

منابع مقاله

لیزر هموروئید

حال با مطالعه این مقاله و مقایسه جراحی باز و لیزر به مزایای لیزر همورئید می پردازیم:

مزایای لیزر هموروئید

از مزایای لیزر بواسیر، سرعت عمل و ناراحتی کمتر است.و مزیت دیگر آن، این است که پس از عمل، اثری از آن به جا نمی ماند. همچنین به دلیل دقت بالای عمل، بهبودی سریع تر صورت می گیرد و میزان خونریزی از زخم نیز معمولا اندک است و نیازی به بستری شدن بیماران در بیمارستان، حتی به مدت یک شب نیست. علاوه بر این، بافت های اطراف هموروئید، آسیب نمی بینند.

بطور کلی مزایای آن عبارتند از:

1) نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل را ندارند و بیمار از روز بعد لیزر همورئید میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.

2) لیزر بواسیر نیازی به پانسمان داخلی ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است.

3) لیزر همورئید معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.

4) درد بعد از عمل با لیزر بواسیر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است همچنین میزان عود کمتر است.

5) انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.

6) بر خلاف تصور عموم لیزر در هر مرحله ای حتی مراحل پیشرفته هموروئید وغیره کارآیی دارد و حتی درمورد بیماران با سن بالا و مشکلات دیابتی-کبدی-کلیوی وبیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند قابل انجام است.

معایب لیزر هموروئید

تنها عیب آن این استکه به دلیل اینکه تا حدودی روشی جدید می باشد، ممکن است یافتن متخصصان و جراحان آموزش دیده در این زمینه دشوار باشد.

لیزر همورئید در کلینیک لیزر شفا

تخصص و تجربه پزشکان ما خیال شما را بابت جراحی لیزر همورئید بسیار آسوده خواهد نمود. زیرا اين مركز اولين مركز درمان بيماريهای مقعد با ليزر از سال ١٣٨٢ ميباشد و در طي اين مدت بيش از پنجاه هزار مراجعه كننده و بيش از پانزده هزار عمل با ليزر در ان انجام شده كه منجر به كسب تجربه بسيار بالايي نزد پزشكان شاغل در ان گرديده است و هر روز نيز به ان افزوده ميگردد.

در اين مركز مراجعين ابتدا توسط پزشكان متخصص خانم و آقا معاينه و پس از تشخيص بيماري راهكار مناسب به بيمار ارايه ميگردد اين درمان ميتواند شامل درمان دارويي يا درمان با ليزر باشد كه در هر صورت باعث بهبود سريع بيمار بدون بستري شدن در بيمارستان و بيهوشي است و از روز بعد بيمار ميتواند سر كار خود حاضر شود.

taghzie

taeeinvaght