خدمات درمانی کلینیک لیزر شفا

کلینیک

درمان هموروئید یا بواسیر

درمان داروئی هموروئید

در بواسیر درجه1 که تنها علامت آن خونریزی در زمان دفع می باشد و در نوع درجه 2 اقدامات کنسرواتیو و غیر جراحی مثل افزودن فیبر غذای ملین و پرهیز از زور زدن و نیز استفاده از لگن آب گرم) معمولا در طی 5-4 روز سبب درمان بیماری می شود روزانه حدود 100تا150 گرم فیبر غذایی بصورت میوه جات و سبزیجات تازه یا سالاد باید استفاده نمائید. افزایش فیبر غذایی سبب دفع یبوست و مانع زور زدن (STRAINING) می شود و رگهای گشاد شده به تدریج جمع می شوند تنها استثناء دستور فوق، بواسیر بعلت اسهال طولانی مثلا در جریان کولیت اولسروز می باشد والبته در این موارد باید اسهال را درمان نمود. لگن آب گرم(40-37) بصورتی که مطبوع بیمار باشد روزانه 3بار و هر دفعه20 دقیقه سبب کاهش فعالیت و توان اسفنکترهای مخرج و به تبع آن کاهش فشار داخل مخرج می شود.

پمادهای ضد هموروئید

همگی در درمان بواسیر بیفایده اند و استفاده از آنها غیر ضروری است. در صورت یبوست شدید مقاوم به رژیم پرفیبر از ملین استفاده کنید.

لیزر درمانی هموروئید

یک درمان مطبی مناسب و سرپایی برای هموروئید های درجه 1و2 کوچک می باشد.

جراحی لیزر هموروئید

معمولاً برای هموروئید های درجه 3 و 4 انجام می گردد که با استفاده از لیزر بسیار مؤثرتر و کم عارضه تر از جراحی سنتی می باشد.
عمل با لیزر و بی حسی موضعی بصورت سرپایی انجام می گردد و در مورد بواسیر ها با هر میزان بزرگی و اندازه قابل انجام می باشد. پس از عمل نیاز به پانسمان داخل مقعدی نداشته و درد و خونریزی پس از عمل بسیار کمتر از جراحی معمولی می باشد.

جراحی لیزر هموروئید

درمان شقاق

درمان طبی: شقاق حاد در50% موارد و شقاق مزمن در 10% موارد با درمان داروئی بهبود می آبد. بطور کلی در شقاق حاد درمان داروئی و در شقاق مزمن درمان جراحی ارجح تر است.
درمان شقاق چند اصل مهم دارد: درمان یبوست- کنترل درد- لگن آب گرم
درمان داروئی شقاق را با استفاده از رژیم پر فیبر آب فراوان و تحرک بیشتر(ورزش بیشتر) درمان کنید و در صورت لزوم از ملین استفاده کنید.
درد با استفاده از کرم های بیحس کننده زایلوکائین محتوی ضد التهاب مثل کورتیزون خاصه در زمان دفع تسکین داده می شود.

جراحی و عمل با لیزر شقاق

موثرترین روش درمان شقاق مزمن قطع اسفنکتر داخلی است و میزان موفقیت آن 100-95% است.
بطور کلی هر گاه علیرغم درمان طبی درد فیشر بمدت یکماه باقی بماند و یا بعداز بهبود اولیه عود نماید اقدام به جراحی می شود. در صورت درد شدید نیز تصمیم به عمل جراحی سریعتر انجام می شود.
در عمل جراحی با بیحسی موضعی و بصورت سرپائی در کلینیک روشهای استاندارد و یا با استفاده از لیزر اقدام به قطع اسفنکتر داخلی در نواحی طرفی می شود و زائده پوستی sentinel pile نیز برداشته می شود. با استفاده از داروهای بیحسی کننده طولانی اثر بیمار می تواند بلافاصله به محل کار خود مراجعه نماید. اکثر بیماران بهبود فوری درد را تجربه می کنند ولی تا چند روز بعد از آن درد حاصله را می توان با مصرف مسکن کنترل نمود.

جراحی لیزر شقاق

درمان ، معالجه و جراحی سینوس موئی (کیست مویی)

جراحی سینوس مویی با لیزر

چه با چاقو و چه با لیزر می توان جراحی نمود ولی از معایب جراحی با چاقو می توان ، نیاز به جراحی، بیهوشی و چند هفته در خانه خوابیدن، درد و پانسمان کردن های زیاد را نام برد ولی در جراحی با لیزر اینگونه نیست، می توان از مزایای درمان با لیزر جهت کیست مویی به خوبی یاد برد در این نوع جراحی بی حسی موضعی داده شده و همین بی حسی موضعی 24 تا 48 ساعت مانع از درد بیمار می شود و بعد از آن هم درد آنچنانی نداشته و نیازی به تراشیدن و بستری دربیمارستان ندارد و بیمار هر وقت که به حمام می رود با همان لیف و صابون بعد از چند روز می تواند داخلش رو شسته و در نتیجه بعد از 24 ساعت یا نهایتاً 48 ساعت می تواند به راحتی بنشیند و کارهای روز مره خود را انجام دهد.

جراحی لیزر کیست مویی

درمان با جراحی لیزر فیستول مقعد یا آبسه مقعدی

نکته مهم در درمان فیستول مقعدی آنست که درمان داروئی به کمک آنتی بیوتیک و غیره هیچ جایگاهی نداشته و تنها درمان موثر انجام جراحی با لیزر یا بصورت سنتی می باشد. درمان جراحی(فیستولوتومی) معمولا تنها درمان موثر است و جهت انجام آن سوراخ خارجی و داخلی(اولیه) باعبور پروب (میله فلزی نازک و قابل انعطاف و نرم) و با استفاده از آب اکسیژنه و بلدومتیلن رقیق باید پیدا شوند و مجرا یا مجاری فیستول باید بطور کامل مشخص شوند و مجرا در تمامی طول آن بازunroffed شود بطوریکه فیستول به شکل یک زخم باز درآید و باید مطمئن شد که زخم حاصل از عمق به سطح بطور خود به خود ترمیم می شود. و در تمام روش های درمانی اعم از جراحی معمولی و یا لیزر 5 تا 10 درصد بسته به طول و عمق فیستول احتمال عود وجود دارد.

جراحی لیزر آبسه و فیستول مقعد

درمان زگیل تناسلی در زنان و مردان

معمولاً درمان به صورت از بین بردن زگیل های به وجود آمده است که باید هر چه سریعتر انجام شود تا مانع گسترش بیماری و ازدیاد زگیل ها که به سرعت رخ می دهد شود. هرچند که به کار گیری واکسن در این مرحله چندان کار ساز نبوده و توصیه نمی شود و فقط می تواند مانع از ابتلا به سایر گونه های ویروسی شود. زگیل های تناسلي را می توان با روش های متعددی مانند فریز و لیزر نمودن از بین برد که در این میان اثر لیزر نسبت به سایر روش ها سریعتر و مطمئن تر است. در یک مطالعه که به صورت تصادفی بین اثر فریز کردن (کرایوتراپی) و لیزرها انجام شده، نتایج جالب توجهی به دست آمده است که شامل بررسی از نظر اثر اولیه، تعداد دفعات درمان و میزان عود و عوارض بعد از درمان بوده است.

پاک سازی اولیه با لیزرها 90% و با کرایوتراپی 3% بوده است.

تعداد دفعات تکرار در موارد لیزرها 10% و در موارد کرایوتراپی 90% نیاز به تکرار جهت پاکسازی زگیل های تناسلي بوده است.

میزان عود در لیزرها 2% و با کرایوتراپی 12% می باشد.

در کل مهمترین اصل، ابتدا پیشگیری از ابتلا به بیماری است و در مرحله بعد، درمان اولیه و پیگیری متعدد و تکرار در درمان به صورتی که بیماری های آتی بعد از درمان مراجعه و معاینه و درمان شود

جراحی لیزر زگیل تناسلی

مزایای درمان بیماری های مقعدی با لیزر

• 1) نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.
    • 2) نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است .
    • 3)عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
    • 4) درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است همچنین میزان عود کمتر است.
    • 5)انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
    • 6)بر خلاف تصور عموم لیزر در هر مرحله ای حتی مراحل پیشرفته هموروئید وغیرو کارآیی دارد و حتی درمورد بیماران با سن بالا و مشکلات دیابتی-کبدی-کلیوی وبیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند قابل انجام است.

مزایای جراحی لیزر

عوامل مستعد کننده بیماریهای نشیمنگاه: