مقعد و نشیمنگاه با لیزر شفا توسط پزشکان متخصص و جراح عمومی و بیماری های مقعد

hazine

tashilat

جراحی همورئید یا بواسیر

برای برخی افراد، رژیم غذایی سالم، سبک زندگی و داروهای بدون نسخه برای درمان هموروئید مناسب نیستند.

همچنین روش هایی وجود دارد که درد هموروئید را کاهش داده و یا آنها را حذف می کنند، مانند جراحی باز که معمولا در بیمارستان انجام و یا استفاده از لیزر، که می تواند در مطب یا کلینیک دکتر نیز بسادگی انجام شود.

همچنین لیزر هموروئید می تواند به بافت ها کمتر آسیب رسانده  و عوارض کمتری داشته باشد، ممکن است جراحی لیزر نیز انتخاب خوبی در درازمدت باشد، مخصوصا اگر هموروئید شما بزرگ و بسیار دردناک و یا با خونریزی باشد.

جراحی هموروئید اکثرا مطمئن ( امن ) و موثر می باشد اما شما هنوز هم نیاز به خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا، جلوگیری از یبوست و مراقبت از ناحیه مقعد خود دارید. در این رابطه حتما با پزشک خود مشورت کنید تا راه کارهای مناسبی را برای درمان بعد از جراحی هموروئید به شما توصیه کند

هموروئیدکتومی یا جراحی باز هموروئید

جراحی برای از بین بردن هموروئید، hemorrhoidectomy یا هموروئیدکتومی نامیده می شود.

پزشک ممکن است برش های کوچکی در ناحیه مقعد داده و آن ها را بصورت بخش های کوچکی جدا کند.  ممکن است شما با بی حسی موضعی عمل شوید و در هوشیاری باشید و جراحی صورت گیرد یا اینکه با بیهوشی عمومی به خواب رفته و از مراحل جراحی هیچ چیزی متوجه نشوید . هموروئیدکتومی اغلب یک روش سرپایی است و معمولا در همان روز می توانید به خانه بروید.

معمولا بخش جراحی شده بعد از جراحی هموروئید بسیار حساس است و بخیه زده شده است ممکن است بسیار دردناک باشد ( اغلب در جراحی باز). دوره درمان بعد از جراحی باز اغلب حدود 2 هفته طول می کشد اما این زمان می تواند بین 3 تا 6 هفته طول بکشد تا شما احساس کنید به حالت عادی برگشته اید

جراحی با لیزر هموروئید

برای درک بهتر مزیت لیزر هموروئید، راحت تر آن است که یک مقایسه بین لیزر و جراحی باز داشته باشیم. نکته ای که در جراحی های معمولی یا همان جراحی باز نیاز هست که بدانیم این است که حتماً بایستی بیمار در بیمارستان بستری شود و بیهوش شود و همچنین 2 هفته از محل کار و زندگی خود دور شده که این مورد برای مریض و محل کار او مساله ساز می باشد.

بعد از جراحی تمام بیمارانی که قبلاً جراحی با چاقو هموروئید انجام دادند خاطرات بسیار بدی از این مساله داشته و از دردهای بسیار زیاد، از گذاشتن توپی در داخل معقد که همگی این پروسه را بسیار دردناک یاد می کنند و کسانی که 20 - 30 سال پیش از این گونه جراحی ها انجام داده اند این پروسه همیشه تکرار شدنی بوده و هست و همه هم با بدی ازش یاد می کنند.

اما اخیراً با کاربرد لیزر در این ناحیه و در بیماریهای هموروئید فوق العاده کار را راحت نموده اند.

جهت مطالعه کامل مطلب هموروئید اینجا کلیک کنید.

اطلاعاتی پس از جراحی هموروئید

بعد از جراحی همورئید معمولا درد شایع ترین شکایت است، به ویژه هنگامی که شما در حال دفع مدفوع هستید.پزشک اغلب داروهای ضد درد مانند استامینوفن، آسپیرین یا ایبوپروفن را برای مدتی پس از جراحی تجویز می نماید. گرفتن حمام آب گرم و نشستن در لگن آب گرم می تواند میزان درد را نیز کاهش دهد.

نرم کننده مدفوع می تواند عمل دفع را ساده تر کند. با این حال، هر جراحی ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد که در عوارض بعد از عمل هموروئید ممکن است خونریزی، عفونت، واکنش به بیهوشی وبه علت تورم یا اسپاسم عضلانی دچار مشکلی باشید. اگر اسفنکتر مقعدی شما در حین جراحی آسیب ببیند، می توانید ناهنجاری های روده یا حادثه را به طور تصادفی، یک بیماری نامطلوب مدفوع داشته باشید.

بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید اگر:

• خونریزی زیاد
  • عدم امکان دفع مدفوع