مقعد و نشیمنگاه با لیزر شفا توسط پزشکان متخصص و جراح عمومی و بیماری های مقعد

tashilat

درمان و معالجه هموروئید خارجی | ترومبوزه

نحوه تشخیص هموروئید ترومبوزه

تعریف هموروئید ترومبوزه ( هموروئید خارجی )

هموروئید خارجی یکی دیگر از بیماری های مقعدی می باشد که امروزه بسیار شایع شده است، همانگونه که در مورد هموروئید معمولی می دانیم که در سنین متوسط رو به بالا بوجود می آید. علاوه بر بیماری هموروئید داخلی یک نوع بیماری دیگر به نام هموروئید ترومبوزه وجود دارد، همانطور که از اسمش پیداست این بیماری در قسمت خارج از مقعد می باشد.

همانگونه که هموروئید معمولی توضیح داده شد، شروع آن از قسمت داخلی مقعد یا رکتوم می باشد که رگ های بالشتیک نقش بالشتک را دارند و هموروئید داخلی هستند، آنها به تدریج اندازه شان بزرگ شده و مشکل زا می شوند اما در اینجا در داخل هیچ اتفاقی نیافتاده و در بیرون مقعد، در اطراف مقعد و در قسمت پوستی این اتفاق می افتد.

علل هموروئید ترومبوزه

ترومبوزه به معنای لخته می باشد، معمولاً فرد به دلیل فعالیت های سنگین و شدید، برداشتن یک جسم سنگین، یا یک فشار یا یک استرس روحی دچار این بیماری می شود. در کتاب های درسی جراحی به ندرت از این موضوع یاد شده ولی در تجربه کاری بسیار شایع می باشد و وقتی از مریض پرسیده می شود، مشاهده می گردد طی یک روز تا یک هفته قبل از شروع این بیماری، افراد یک استرس سنگین را پشت سر گذاشته اند.

علایم هموروئید خارجی

شدت علایم بستگی به اندازه هموروئید دارد و معمولا بواسیر خارجی دارای علایم زیر می باشد

1. خارش
  2. درد مقعد
  3. وجود یك توده دردناك در لبه مقعد ( معمولا بصورت ناگهانی بوجود می آید)

حتما در بررسی بیمار بایستی به مسایلی مثل آبسه یا دمل مقعدی و فیشر یا شقاق توجه نمود.

شروع هموروئید خارجی یا ترومبوزه

هموروئید با بواسیر خارجی | ترومبوزه

شروع این بیماری به این گونه است که بیمار شب به راحتی خوابیده و صبح یا نیمه شب با احساس درد و تورم در اطراف ناحیه مقعد از خواب بیدار می شود و وقتی به آن ناحیه دست می زند متوجه برجستگی در ناحیه لبه ی بیرونی مقعد می شود که در واقع به دلیل پاره شدن ورید های قسمت بیرونی مقعد، خونریزی در آن منطقه ایجاد می شود و به دلیل بافت سفت اطراف آن، خونریزی محدود شونده است، هر چند که می تواند از یک گندم تا یک گردو بزرگ شود ولی محدود شونده است، ولی بافت شریانی وریدی فشار خاص خودش را دارد همان فشار خون معمولی که سعی می کند توسعه دهد ولی از آن طرف بافت پوست و بافت پیوندی اطراف آن مانع می شود و تضاد بین این 2 باعث یک درد نبض دار شده که تحملش بسیار برای بیمار سخت می باشد.

هموروئید ترومبوزه در تمام سنین اتفاق می افتد، مخصوصاً در سنین جوانی و پرکاری، در این سنین هم فعالیت، هم استرس و هم زور زدن های بیشتری دارند. مریض همانگونه که گفتیم با یک درد ناگهانی و یک توده در ناحیه اطراف مقعد مراجعه کرده که در معاینه کاملاً مشخص می باشد و مریض مانع از لمس کردن توده توسط پزشک می شود چون درد زیادی دارد.

درمان هموروئید ترومبوزه با دارو و جراحی با لیزر

این بیماری بستگی به اندازه آنها درمانشان متفاوت می باشد، در اندازه های زیر 1 تا 2 میلیمتر می توان درمان نگه دارنده یا درمان دارویی انجام شود که یک درمان مسکن و ملین می باشد ولی در مواردی که اندازه آنها بیش از 1 میلیمتر می باشد اینها معمولاً دردهای بسیار زیادی دارند و خود محدود شونده نیستند و اگر هم محدود شوند یک زائده مثل زگیل باقی می ماند

لیزر هموروئید ترومبوزه

در درمان این بیماری حتماً باید با جراحی انجام شود که همانگونه که گفتیم جراحی آنها با چاقو و لیزر امکان پذیر بوده که درمان با لیزر هموروئید ترومبوزه فوق العاده راحت می باشد که حتی در مطب هم می توان انجام داد با یک بی حسی موضعی که کنار توده تزریق شده و سپس یک برش مختصر با لیزر روی ناحیه داده می شود، لخته کامل که بستگی به سن لخته دارد هرچه از شروع بیماری بیشتر گذشته باشد، لخته ارگانیزه تر و مشخص تر می باشد، لخته خارج شده و رگ یا مویرگی که پاره شده سوزانده می شود که حتی نیاز به هیچ گونه بخیه هم ندارد فقط طی چند روز نشتی خونابه دارد که به تدریج آرام آرام طی چند روز خوب می شود و یکی از بیمارهای شایع و یکی از دلایل دردهای ناگهانی معقد هموروئید ترومبوزه می باشد.

مزایای جراحی لیزر هموروئید خارجی

1. عدم نیاز به بیهوشی عمومی یا نخاعی و بستری شدن دربیمارستان.
  2. عدم وجود درد در جراحی با لیزر بطوریکه بیمار از روز بعد از عمل می تواند راحت بنشیند، این در حالی است که درجراحی معمولی بیمار بمدت چند هفته باید در منزل بماند و از کار روزانه باز بماند.
  3. درجراحی با لیزر نیازی به پانسمان داخل زخم وتراشیدن زخم وجود ندارد و از روز بعد بیمار می تواند حمام بگیرد و داخل زخم را با آب و صابون بشوید در حالی که در جراحی معمولی پانسمان داخل زخم و تراشیدن زخم ضروری است.
  4. میزان عود در هر دو روش جراحی و لیزر یکسان بوده و حدود 10% می باشد اما اگر بعد از جراحی با لیزر و بهبود زخم پوست ناحیه عمل با لیزرهای از بین برنده مو تابش بگیرد میزان عود به 2% میرسد.

چرا کلینیک لیزر شفا؟

اين مركز اولين مركز درمان بيماريهای مقعد با ليزر از سال ١٣٨٢ ميباشد و در طی اين مدت بيش از پنجاه هزار مراجعه كننده و بيش از پانزده هزار عمل با ليزر در ان انجام شده كه منجر به كسب تجربه بسيار بالايي نزد پزشكان شاغل در ان گرديده است و هر روز نيز به آن افزوده ميگردد. در اين مركز مراجعين مبتلا به بیماری هموروئید خارجی ابتدا توسط پزشكان متخصص خانم و آقا معاينه و پس از تشخيص دقیق بيماری راهكار مناسب به بيمار ارايه ميگردد اين درمان ميتواند شامل درمان دارویی يا درمان با لیزر هموروئید ترومبوزه باشد كه در هر صورت باعث بهبود سريع بيمار بدون بستری شدن در بيمارستان و بيهوشي است و از روز بعد بيمار ميتواند سر كار خود حاضر شود.

تماس با کلینیک شفا

taghzie