اسلایدر بخش زنان

درد مقعد در زنان

اكثر مردم فكر میكنند كه همورویید یا بواسیر علت اصلی درد مفعد است در صورتیكه اینگونه نیست و علل متنوع دیگری عامل درد مقعد میباشند:

• درد و سوزش مقعد ناشی از فیشر یا شقاق
  • آبسه پرآنال یا دمل كنار مقعد
  • درد و ترشح چرکی در فیستول یا تونل بین بیرون و داخل مقعد
  • درد تومورهای ناحیه مقعد
  • عفونتهای قارچی و ویروسی در ناحیه مقعد

موارد فوق بخش مهمی از دلایل درد مقعد می باشد که در صورت عدم ممکن است باعث بروز مشکلات بیشتری شوند.

سوزش در ناحیه مقعد در زنان

از دلایل بسیار پر رنگ و واضح در بیماری های مفعدی سوزش ، خونریزی و درد در ناحیه آنال یا مقعدی بوده که معمولا علل رایج این نوع درد ها ، سوزش ها و خونریزی ها بیماری های بواسیر ، شقاق و یا یبوست می باشد که در بین مردم نیز بسیار رایج نیز هستند. بیماری هایی که ممکن است باعث سوزش در ناحیه مقعد شوند عبارتند از:

• هموروئید خارجی
  • آبسه مقعد
  • شقاق مقعد

خونریزی مقعدی در زنان

هرگاه بعد از مدفوع لكه خون روی دستمالی كه با آن خود راخشك میكنیم دیده شود آنگاه دچار خونریزی از مقعد شده ایم وهرچند معمولا چیز مهمی نیست اما وقتیكه مقدار زیادی خون دفع شود مشكل زا است و علل متعددی دارد ولی شایعترین عامل آن همورویید میباشد. شایعترین علامت مشاهده خون روی دستمال توالت است و اگر رنگ خون روشن باشد خونریزی مربوط كولون و ركتوم است و اگر رنگ خون تیره باشد خونریزی مربوط به معده و روده باریك است.

زائده گوشتی اضافه مقعد در زنان

گوشت اضافه مقعد یا زائده مقعدی ممکن است برای هر فردی از نوزادی تا کهنسالی، پیش آید. گوشت اضافه مقعد معمولا غیر سرطانی است و به راحتی درمان می شود اما می تواند علایم بیماری هایی مانند شقاق، هموروئید یا بواسیر و سایر بیماری های مقعدی باشد. برای اطمینان از اینکه آیا زائده مقعدی هشداری برای ابتلا به بیماری مقعدی هست یا خیر لازم است حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیماریهای مقعدی ( هموروئید یا بواسیر ، فیشر ، سینوس موئی ، شقاق ، بواسیر )

هموروئید بواسیر داخلی و خارجی

انواع هموروئید (هموروئید داخلی و هموروئید خارجی )

هموروئید درجه 1 : از مخرج خارج نمی شود و تنها علامتش دفع خون قرمز می باشد.

هموروئید درجه 2 : از مخرج خارج می شود ولی خود به خود جا می رود.

هموروئید درجه 3 : از مخرج خارج می شود ولی خود به خود جا نمی رود بلکه با دست جا می رود.

هموروئید درجه 4 : همیشه در خارج مخرج است و جا نمی رود.

شقاق مقعد

شقاق مقعدی یا فیشر آنال

سبب دفع دردناک متناوب و گاهی خونریزی می شود. در موارد حاد و باآب گرم و ملین درمان می شود ولی در موارد مزمن و عود شونده عمل جراحی اسفتکتروتومی بدون دست زدن به زخم به روش استاندارد و یا لیزر و به طور سرپایی ضرورت دارد.

یبوست

بیماری یبوست یا خشکی مزاج

علت اصلی آن کندی در سرعت عبور مواد دفعی از روده بزرگ است که منجر به جذب بیشتر آب مواد دفعی شده و در نتیجه مدفوع خشک تر می شود و عاملین آن از کم آبی و مصرف کم فیبر غذایی تا بیماری هایی مثل دیابت، کم کاری تیروئید و تومورهای روده بزرگ متفاوت می باشد

فیستول مقعد

دفع طولانی مدت چرک از یک سوراخ در اطراف مخرج است و تنها درمان آن جراحی لیزری یا استاندارد و به صورت سرپایی است.

کیست مویی

سینوس پیلوئیدال (کیست مویی)

دفع طولانی مدت چرک از روی استخوان خاجی است و تنها درمان آن جراحی استاندارد یا لیزری وبه صورت سرپایی است و زخم حاصل بازگذاشته می شود.

زگیل تناسلی

صورت زگیل های پراکنده و یا متعدد در نواحی مختلف تناسلی و به رنگ پوست می باشند که به سرعت به رشد خود ادامه داده و در صورت عدم درمان تعداد آنها زیاد شده و باعث ایجاد علائم برای فرد می شود. در مردان این زگیل در ناحیه پوست آلت و اطراف آلت تناسلی و ناحیه پوست بیضه و در اطراف ناحیه مقعد به وجود می آید و به سرعت به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند. در زنان این زگیل ها در ناحیه اطراف واژن و مقعد به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند.

آبسه مقعد

همانطور که گفته شد گاهی موارد در بیرون معقد که برجستگی بزرگ هست کاملاً مشخص است ولی بعضی از اوقات به هیچ وجه مشخص نبوده و بایستی با یک معاینه انگشتی داخل معقد توده لمس شود که فوق العاده دردناک و گرم می باشد.

درمان و جراحی بیماری های مقعدی

روش های درمانی و جراحی با لیزر بیماری های مقعدی

درمانی داروئی : درجه 1و2 با افزودن فیبر غذایی و ملین و پرهیز از زور زدن طی 5 - 4 روز درمان می شود.

جراحی با لیزر : برای نوع درجه 3و4 و با روش استاندارد یا لیزری جراحی انجام می شود این جراحی می تواند هم با بیهوشی و هم با بی حسی موضعی انجام گردد ولی کاملا می توان گفت که این نوع درمان با لیزر بسیار مفید تر و بهبود بخش تر از جراحی با چاقو می باشد که خوریزی بسیار کم و هم چنین درد بسیار کمتری نسبت به جراحی با چاقو دارد.

دکتر خانم برای درمان بیماری های مقعدی

کلینیک لیزر زیبایی شفا

مقالات پرشکی

بخش تغذیه

women contact

درباره ما

این مركز اولین مركز درمان بیماریهای مقعد با لیزر از سال ١٣٨۴ میباشد و در طی این مدت بیش از پنجاه هزار مراجعه كننده و بیش از پانزده هزار عمل با لیزر در ان انجام شده كه منجر به كسب تجربه بسیار بالایی نزد پزشكان شاغل در ان گردیده است و هر روز نیز به ان افزوده میگردد. در این مركز مراجعین ابتدا توسط پزشكان متخصص خانم و آقا معاینه و پس از تشخیص بیماری راهكار مناسب به بیمار ارایه میگردد این درمان میتواند شامل درمان دارویی یا درمان با لیزر باشد كه در هر صورت باعث بهبود سریع بیمار بدون بستری شدن در بیمارستان و بیهوشی است و از روز بعد بیمار میتواند سر كار خود حاضر شود.

ساعات کاری

• شنبه۱۰ - ۱۳ | ۱۷ - ۲۰