درمان هموروئید در دوران قاعدگی

درمان بواسیر در دوران قاعدگی

درمان بواسیر در دوران قاعدگی، چگونه است؟ افراد زمانی به هموروئید یا بواسیر مبتلا می شوند که سیاهرگ های انتهای روده یا ناحیه تحتانی دچار التهاب شوند. این التهاب معمولا با درد همراه است و در صورت درمان نشدن، ممکن است بیمار با مشکلات بیشتری همراه شود. برای اطلاعات بیشتر درباره این بیماری، لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برای درمان بواسیر در دوران قاعدگی می توانید از راهکارهای زیر بهره مند شوید:

• می توانید از کیسه های آب گرم یا آب سرد استفاده کنید.
  • بهتر است در این دوران رژیم غذایی سالمی را دنیال کنید، از میوه و سبزیجات فیبردار استفاده کنید و بیشتر آب بنوشید.
  • استفاده از قرص های مسکن مانند استامینفون ها و پمادهای موضعی برای تسکین درد و بهبود بیماری.
  • استفاده از پودر و قرص های ملین در صورت لزوم و با تجویز پزشک.

بواسیر در دوران قاعدگی

هموروئید در دوران قاعدگی

یکی از علل بروز بواسیر در دوران قاعدگی، تغییرات هورمونی است. معمولا طی دوران قاعدگی، در دستگاه گوارش تغییراتی به وجود می آید که باعث بروز حالت تهوع، اختلال در حرکات روده ها و یبوست می شود. چنانچه این وضع ادامه پیدا کند و یبوست مزمن باشد، ممکن است خانم ها در بلند مدت دچار بیماری بواسیر شوند. امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده که بیماری های مقعدی آسان تر، درمان شوند.

درد بواسیر در قاعدگی

درد بواسیر در قاعدگی ممکن است با خارش و سوزش همراه باشد. گاهی هم ممکن است احساس درد با تیر کشیدن مقعد همراه باشد. ممکن است بیمار، زائده هایی را در اطراف مقعد احساس کند و به دلیل درد ناشی از بواسیر، دفع به طور کامل صورت نگیرد. در واقع بواسیر در قاعدگی ریشه ای اساسی دارد و خانم هایی که به یبوست های مکرر یا هموروئید مبتلا می شوند بیشتر در معرض ابتلا به بواسیر در قاعدگی هستند.

انواع درمان بواسیر

انواع درمان بواسیر، به شرح زیر است:

درمان دارویی

برای درمان دارویی می توان با مراجعه به پزشک و تجویز پزشک متخصص از پودرها، شربت های ملین، کرم های موضعی مانند لیدوکائین، ایپروئید و شیاف استفاده کرد. درمان دارویی زمان بر است و نیاز به حوصله دارد تا بیمار بهبود یابد.

درمان لیزری

درمان لیزری برای هر دو نوع بیماری بواسیر مناسب است. هم بواسیر داخلی و هم بواسیر خارجی با استفاده از لیزر به راحتی درمان می شود. از ویژگی های لیزر بواسیر می توان به کمتر بودن عوارض این درمان نسبت به سایر روش ها، اشاره کرد. برای لیزر بواسیر می توانید به کلینیک لیزر شفا مراجعه کنید.

درمان با جراحی

جراحی بواسیر یا هموروئید شامل روش های مختلف از جمله بستن باند لاستیکی، اسفنگتروتومی و… می باشد. جراحی زمانی تجویز می شود که سایر روش های درمانی تاثیر رضایت بخشی نداشته باشد. با استفاده از جراحی، قسمت بافت بواسیر برداشته می شود و بیمار کاملا بهبود می یابد.

ارتباط قاعدگی و بیماری های مقعدی

ارتباط قاعدگی و بیماری های مقعدی این گونه است که قاعدگی به دلیل افزایش خون رسانی و تغییر هورمون ها باعث تشدید بیماری هایی مانند بواسیر و شقاق، می گردد. در برخی مواقع نیز بواسیر و شقاق در قاعدگی شروع می شود و با طی شدن این دوران، پایان می یابد. به طور کلی می توان گفت قاعدگی می تواند بر ابتلا به بیماری های مقعدی تاثیرگذار باشد. طبیعی است در هنگام پریود، خانم ها به یبوست مبتلا شوند اما اگر درمان نشود و تکرار شود باعث بروز بیماری های جدی تر مانند بیمار های مقعدی در طولانی مدت شود. هموروئید در زمان پریود شایع است اما اگر خانم ها دچار یبوست مزمن یا شقاق مزمن شوند، باید حتما به پزشک مراجعه کنند.

کلینیک لیزر شفا، تخصصی ترین مرکز درمان بیماری های مقعدی می باشد. بیماران می توانند به راحتی و با تعیین وقت قبلی به کلینیک لیزر شفا در تهران مراجعه کرده و پس از انجام معاینات لازم توسط متخصصین این حوزه نسبت به درمان هرگونه بیماری مقعدی، اقدام نمایند. از ویژگی های کلینیک لیزر شفا می توان به سابقه درخشان این کلینیک، حضور پزشکان حرفه ای و امکانات پیشرفته آن، اشاره کرد. حتی بیماران خارج از تهران نیز می توانند در یک روز معاینه و درمان را انجام دهند و با مراجعه به کلینیک شفا از تسهیلات ویژه ای برخوردار شوند.